lördag 31 augusti 2013

Fin halvmoster + lite liv i valplådan

I lördags var det utställning i Hultsfred. Det var "Basset-Öst" som arrangerade och jag fick bli dess kommissarie. Inte för att jag kan mest om utställning utan för att jag var en av de få i styrelsen som inte skulle ställa en egen hund. Så jag tog uppdraget och har direkt lämnat en reservation för nästa års utställning då jag kommer med en, två eller kanske rent av tre Fauvar! Men hur som helst så hölls släktens fana högt genom en halvsyster till Mynta och Malva, nämligen Druva!
Fina Druva blev bästa tik i den öppna klassen.
En fin liten nätt tik, helt enkelt så som vi vill ha Fauvarna!
Hemma i valplådan börjar det bli mer liv. Tills nyligen så har de bara legat i en hög men nu börjar de ta sig omkring. Och det som är mest förvånandsvärt är att då beger sig valparna till lådans utgång för att göra sina behov. Det är de allra första utflykterna som valparna gör -de går från sovplatsen för att "göra ifrån" sig.
Syskonkärleken varar än ett tag.
Om ett par veckor kommer vi undra var den tagit vägen...
Oj, är det någon som tar kort på oss? Vad händer?
 
Nu börjar de allt att bli så stora så att de går omkring. Men mest ligger de och försöker se vad som rör sig omkring dem. Än är de dock lite dimmiga på blicken och synfältet är inte så stort. Skönt med en lagom stor och trygg låda, särskilt nu när mamma Malva allt oftare går ifrån dem för att slappa ett par trappor upp.

Inga kommentarer: