torsdag 8 augusti 2013

Malva godkänner valplådan och valp med förmåner

Nu drar det ihop sig för Malva som alltså inom några få dagar kommer få sin första valpkull. Idag har jag gjort en grundlig rengöring av vår valplåda och det rum som den står i. Sen har jag gjort det lite mysigt så att det ska vara tilltalande för en tik att lägga sina valpar i den förberedda lådan.
"Man kanske skulle kolla närmare på den där lådan.
Eventuellt kan det vara en möjlig lya för mina valpar".
Och väl i lådan så verkade det bli ett ok då hon stannade där ett bra tag. Och trots att den var ordentligt rengjord med rengöringsmedel och filten var nytvättad så verkade det som om det fanns intressanta, vägledande lukter.

"Jaha, valplukt..."

Samtidigt som Malva och jag vänjer oss vid valprummet och valplådan i källaren så har vår hanhundsvalp som fick en skada på hornhinnan en plats inne bland de äldre hundarna. Vi håller mestadels den valpen ifrån de övriga då vi inte vill ha smuts i det skadade ögat. Men det har sina fördelar...

Att få vara med vid bull-bakning och leka
med Lilly är få förunnat.


"Ingen mer än jag i hela syskonskaran har en egen kudde
och ett eget tuggben!"

Det roliga med denna valp är att se att ihärdigt droppande i ögat ger resultat då valpen nu ser mycket bättre ut! Imorgon blir det återbesök med valpen vilket vi ser fram emot.

Veterinärsbesiktningen igår med hela valpkullen gick förövrigt väldigt bra! Jag har aldrig kört en valpkull som varit så tyst!!




1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fint du skriver om dina hundar. Det är alltid trevligt att besöka din hemsida där det alltid händer något
/Barbro